Beter van burn-out

Als de energie op is!

Alles ging goed tot het ene moment dat er iets van binnen knapte. Alleen nog maar op de bank kunnen liggen en je ellendig voelen? Zelfs niet meer kunnen slapen en dat sloopt je. Stress, vermoeidheid en prikkelbaarheid had je al wel gesignaleerd, en ergens het vage idee dat er iets niet helemaal goed ging. Maar had je dit verwacht? Nu staat de trein stil. Je wilt snel weer fit en vitaal zijn, maar wordt al moe van boodschappen doen. Wat nu? Komt het ooit nog goed?

Mag het wat lichter?

Goed dat je dit leest! Je kan beter worden van burn-out. Beter worden in meerdere opzichten nog wel. Burn-out zet je helemaal stil en dat voelt in eerste instantie helemaal niet fijn. Je wordt gedwongen om je aan te passen aan de situatie. Je snakt naar rust. Er moet iets gebeuren, het roer moet om, maar hoe? Het is teveel en te zwaar geweest. Mag het wat lichter?

Wandelend!

Ga met een wandelpsycholoog op pad. We doen de gesprekken wandelend in een mooie rustige omgeving. Deze lichte sport heeft een bewezen gunstig effect op stemming en allerlei veranderprocessen. De natuur heeft een kalmerend en inspirerend effect op mensen. Het schept ruimte voor groei in een ontspannen sfeer. Vooral als je weinig buiten komt, kan ik je dit aanraden. Daarbij maakt het professionele gesprek dit geheel tot een zeer doeltreffende en effectieve combi. Kortom op deze manier wandelen helpt om lichtvoetig te leven!

Dit gaan we doen!

Tijdens het gesprek gaan we praktisch en inhoudelijk op de zaken in. Het zal gaan over je dagindeling en hoe je een gezond dagritme opbouwt, zeker in het begin. We onderzoeken ook wat je thuis en op het werk bezighoudt. We gaan lastige kwesties niet uit de weg. Wie ben je? Hoe is je work-life balance? Wat zijn je drijfveren in het leven? Waar moet het roer om? Je krijgt praktische en persoonlijke handvatten, passend bij jouw situatie. Je wordt beter van burnout, zowel fysiek als mentaal. Je ontdekt wie je werkelijk bent en welk gedrag daar wel of juist niet bij past. Kortweg je leert opnieuw leven!

En de resultaten?

+ je voelt je beter in je vel

+ je hebt een realistisch beeld van jezelf

+ je respecteert jezelf

+ je herkent tijdig signalen van stress

+ je weet waar je energie van krijgt en wat je energie kost

+ je hebt nieuwe reële gedachten over verantwoordelijkheid dragen

+ je accepteert en bewaakt je grenzen

+ je kunt blijvend positief richting geven aan je prioriteiten

+ je weet hoe je gezond en effectief kan ontspannen

+ je bent beter van burn-out

burnout balance

Vera over herstel van burn-out:

‘Toen ik me aanmeldde bij Lichtvoetig Leven was ik wanhopig. Hoe moest ik uit de burn-out komen? Er was van alles gebeurd in mijn persoonlijk leven en ook op het werk. Ik was uitgeput en zag door de bomen het bos niet meer. Ik had een gids nodig. Op internet heb ik toen gezocht naar een psycholoog die buiten werkt, zo vond ik Karolien, want zij werkt wandelend in de natuur. Dat is wat ik wilde.

Er is inmiddels veel veranderd, we zijn nu een jaar verder en het gaat goed met mij. Ik ben sterker terug gekomen en weet weer wie ik ben. Ik ben de oude en toch is het anders, ik ben ook nieuw. Nu droom ik weer van de toekomst. Het heeft mij geholpen dat Karolien zorgvuldig en voorzichtig adviseerde zonder mij te pushen. De gesprekken gaven mij inzicht en uitzicht. Ik voelde me gezien. Dat we buiten liepen heeft mij ook goed gedaan. Binnen tussen 4 muren is geen ruimte; het buiten zijn in de natuur geeft wel ruimte.’

Word beter van burn-out, neem contact op voor een wandeltraject op maat!

