Voorkom burn-out

Alle ballen in de lucht!

Dat gaat je doorgaans heel goed af, alle ballen in de lucht houden. Je hebt veel verantwoordelijkheden en tot nu toe kan je dat prima aan. Je wilt fit en vitaal zijn, aandacht geven aan al je prioriteiten, in het bijzonder vrienden, familie en werk. Ja je wilt gezond, gelukkig en zinvol leven! Wat nu? Wat doe je als merkt dat je steeds vaker moe bent en minder kan incasseren? Ken je dat gevoel dat je er niets en dan ook niets aan extra verantwoordelijkheden bij wilt hebben? Lig je ’s nachts te malen en bekruipen de gedachten je dat het weleens mis kan gaan? Je hebt weleens bij anderen om je heen gezien hoe ingrijpend een burn-out kan zijn. Wat nu?

Mag het wat lichter?

Goed dat je dit leest! Voorkomen is beter dan genezen, dat geldt zeker voor burn-out. Burn-out wordt gezien als volksziekte nummer 1. Het kost veel tijd om te herstellen, omdat de uitputting zich pas goed manifesteert als burn-out al een feit is. De draaglast is dan langdurig groter geweest dan de draagkracht. Gemiddeld genomen ben je een jaar bezig met herstel; dat is natuurlijk afhankelijk van de ernst van burn-out. Vragen veel belastende situaties tegelijk je aandacht en energie? Ben jij iemand die structureel over je grenzen heengaat? Heb je toenemend last van vermoeidheid? Ja er moet zoveel en je wilt zoveel, het liefst alles tegelijk. Mag het wat lichter van jezelf?

Kom in de benen!

Voorkom burn-out en kom in de benen! We doen de gesprekken wandelend in een mooie rustige omgeving. Deze lichte sport heeft een bewezen gunstig effect op stemming en allerlei veranderprocessen. De natuur heeft een kalmerend en inspirerend effect op mensen. Het schept ruimte voor groei in een ontspannen sfeer. Daarbij maakt het professionele gesprek dit geheel tot een zeer doeltreffende en effectieve combi. Kortom dit hélpt om lichtvoetig te leven.

Dit gaan we doen!

Tijdens het gesprek evalueren we wat je persoonlijk en zakelijk bezighoudt. We gaan lastige vraagstukken niet uit de weg. Hoe is je work-life balance? Wat zijn je drijfveren in het leven? Waar moet het roer om? Tijd om nieuwe inzichten op te doen en passende keuzes te maken. Je krijgt praktische en persoonlijke handvatten om hier zelf blijvend vooruitgang in te boeken.

Wat mag je verwachten?

– je herkent tijdig signalen van stress

– je weet waar je energie van krijgt en wat je energie kost

– je hebt nieuwe reële gedachten over verantwoordelijkheid dragen

– je kunt blijvend positief richting geven aan je prioriteiten

– je weet hoe je gezond en effectief kan ontspannen

– je merkt een lichtvoetig effect ook op je omgeving

preventie burnout

Willem zegt er dit over:

‘Ik heb me aangemeld bij Lichtvoetig Leven om een burn-out te voorkomen, want ik heb eerder al een burn-out gehad. De tijd van wandelingen maken met Karolien, heb ik ervaren als momenten van tot rust komen. Ik was op tijd, want het ging niet de goede kant op met mij. De zaken in mijn bedrijf groeiden mij boven het hoofd en ik had last van perfectionisme en stress.

Afgelopen jaren heb ik de nodige therapeutische gesprekken gehad in heel wat verschillende kantoortjes, maar dit is anders. Doordat je in beweging bent en kan genieten van de natuur om je heen, leer je om zaken eenvoudiger achter je te laten en over zaken te praten waar je mee zit of worstelt. Een aantal spiegelmomenten hebben mij dan ook in beweging gezet om een aantal radicale keuzes te maken. Ik kijk terug op een mooie periode. Nu gaat het goed, thuis, op het werk én met mezelf.’

Wacht niet langer, voorkom burn-out en neem contact op voor een wandeltraject op maat!

